een nieuw record toevoegen of bestaand record toevoegen in een Subgrid.

Van mark@markdehaan.nl
 
In Microsoft Dynamics CRM, als u een record toevoegt aan een subgrid op een formulier, klikt u op de +knop in de rechter bovenhoek. U zult opmerken dat voor sommige subgrids u een opzoekveld krijgt terwijl anderen u een nieuw record gaat aanmaken.
De reden voor deze verschillende gedrag is dat de nieuwe knop (+) een functie kent als ‘Voeg nieuwe toe’ of “Voeg bestaande toe.” Bijvoorbeeld, wanneer u een verkoopkans toevoegt, wilt u waarschijnlijk met behulp van de + knop een nieuwe verkoopkans maken, terwijl bij het toevoegen van een contactpersoon aan een account, je met de + knop een bestaande contactpersoon toe wilt voegen aan  lijst met contactpersonen.
 
Als u het gedrag van de knop Nieuw record op subgrids wilt bepalen, dan moet dit worden ingesteld op de entiteit in het subgrid dat als “child” staat ingesteld. Als het opzoekveld voor de ouder vereist is, krijgt de gebruiker een “nieuwe record” wanneer er geklikt wordt op de + knop. Als het opzoekveld voor de bovenliggende entiteit niet op de kindentiteit verplicht is, krijgt de gebruiker het opzoekveld ‘ toevoegen bestaande. ‘
 Categorie: Microsoft Dynamics CRM

Vergelijkbare artikelen

Laat een reactie achter